معرفی وبلاگ
بنام خدا (مثال خوب =درک جذاب) گاهی یک تصویر خوب گو یاتر از چند صفحه توضیح و یک تمثیل خوب بیش از چکیده یک کتاب ، ارزش دارد! mesal@mihanmail.ir
صفحه ها
دسته
تبيان
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 337217
تعداد نوشته ها : 307
تعداد نظرات : 26
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

زندگانى حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام         322    بخش سى و ششم راجع به کفر قاتل‏هاى امام حسین علیه السلام و ثواب لعن بر آنان .....  ص : 320

مثل شخصى در رکاب پیامبران :

در کتاب کامل الزیارات از کعب نقل میکند که گفت: اول کسى که از مردم قاتل امام حسین را لعنت کرد حضرت ابراهیم خلیل علیه السّلام بود. آن حضرت از فرزندان خود نیز تعهد گرفت که قاتل حسین را لعنت کنند.

پس از حضرت ابراهیم حضرت موسى قاتل امام حسین را لعنت کرد و به امت خود دستور داد تا او را لعنت کنند.

سپس حضرت داود این عمل را انجام داد و به بنى اسرائیل فرمود: قاتل امام حسین را لعنت نمودند.

پس از داود حضرت عیسى بن مریم قاتل حسین علیه السّلام را لعنت کرد و به بنى اسرائیل دستور داد تا قاتل حسین را لعنت نمودند. آنگاه به آنان فرمود:

اگر روزگار امام حسین را درک کردید از یارى کردن آن بزرگوار کوتاهى نکنید، زیرا کسى که در رکاب حسین شهید شود مثل شخصى است که در رکاب پیامبران در حالى شهید شده باشد که بجنگ روآور بوده و پشت به جنگ نکرده باشد. گویا، من به بقعه امام حسین نظر مى‏کنم. هیچ پیغمبرى نبود مگر اینکه بزیارت کربلا رفت و در آنجا توقف نمود و فرمود: تو یک بقعه پر خیر و برکتى هستى. ماه درخشنده‏اى در تو دفن خواهد شد.

 

ماه درخشنده

 

http://www.tebyan.net/Weblog/stmoosavi/index.aspx

--------------------

آینه مثال

مثل یاتمثیل های خود رادر محل ثبت نظر بنویسید!


دسته ها : تلأ لؤ نور !!
1389/3/16
X