معرفی وبلاگ
بنام خدا (مثال خوب =درک جذاب) گاهی یک تصویر خوب گو یاتر از چند صفحه توضیح و یک تمثیل خوب بیش از چکیده یک کتاب ، ارزش دارد! mesal@mihanmail.ir
صفحه ها
دسته
تبيان
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 336437
تعداد نوشته ها : 307
تعداد نظرات : 26
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

هواي تازه تحليل و اطلاعات

 

اعتماد به حلقه اول مشاوران و اطرافيان، نبايد موجب ايزوله و كاناليزه شدن رجال شود تا خداي نكرده صرفا به تاتي كردن حسب هدايت حلقه بسته اطرافيان بپردازند و لاغير. حلقه هاي مشورت را بايد به جانب اهل انصاف و خرد و تقوا گشود تا هواي تازه تحليل و اطلاعات در اتاق صاحب منصبان جاري شود وگرنه، گرفتاري در قالب هاي پيش ساخته ذهن و فسيل شدگي- چندان كه در طول تاريخ انقلاب ديده ايم- حتمي است.

محمد ايماني

 شنبه 18 تير 1390- شماره 19969/كيهان

 

آينه مثال

http://stmoosavi.tebyan.net

بنام خدا

زرورق حريم خصوصي!

در چت كردن معمولا حريم خصوصي "به نخي بند است" .وهرچند حريم خصوصي با حصاري پرزرق و برق نشان داده مي شود اما با كوچكترين توجه معلوم مي شود

حصار پر زرق و برقي كه دور حريم خصوصي افراد وجود دارد زرورقي خيلي نازك است كه با كوچك ترين اشتباه دريده شده ،  وباعث  حوادث تلخ و گزنده  خواهد شد !

آينه مثال

http://stmoosavi.tebyan.net

بنام خدا

ليبي رالي سم

ليبيراليسم حاصل ماده پرستي و تئوري پردازي مادي است .

انسان بطور طبيعي دنبال لذت وآرامش وتكامل است .

ليبراليسم ، جنس تقلبي دين و آرامش فطري بشر  است . مثل قرص اكس و كرك و ... كه جنس تقلبي آرام بخش ها و قرص هاي مسكن  مي باشند !

آينه مثال

http://stmoosavi.tebyan.net

بسم الله

بصيرت" قطب نماي حركت دين است ".

.ومثل قطب نما كه در هدايت هواپيما ها وكشتي ها تاثير دارد درهدايت ديني تاثير دارد !(محرم 89)ا

حجه الاسلام  والمسلمين رفيعي

 

آينه مثال

http://stmoosavi.tebyan.net

بسيج مثل بهشتي مظلوم است
شهيد آيت الله بهشتي را متهم به رفاه‌طلبي و داشتن ويلا در اروپا مي‌كردند در حالي كه او حتي يكبار عيد نوروز را در كيش سپري نكرد.

 

بنام خدا

*  دوخط اصلی حاکم دردنیا!

دردنیا دوخط اصلی حاکم است ،خط مادی گرایی ودنیا پرستی وحکومت هوسها،وخط خداباوری ودین مداری وآخرت گرایی و انسانیت.
این دوخط مثل دوخط موا زی اند که یکی رو به بالا ودرحال اوج گرفتن است .ودیگری رو به پایین و جهالت خواه است وآن خط دنیا محور است ،این دوخط هر چند در کنار هم حرکت می کنند ولی جهت یکی روبه تعالی وجهت دیگری رو به انحطاط وسپس پوچی است.
*یا مثل حرکت در دو سوی خیابان است که ولو دردوطرف خط کشی جادّه ماشین ها به موازات هم ودرکنار هم حرکت می کنند امّا یک طرف حرکتشان خلقت حق وبه سوی مصقد زندگی است ولی دیگری به سوی دوری از هدف.(امّایک طرف حرکتشان نزدیکی به هد ف وطرف دیگر دوری ازهدف است).

 

 

تصاویر جاده بی انتها برای دو مانیتور

http://stmoosavi.tebyan.net

آینه مثال

1389/11/11

صغیر
بنام خدا
در زیارت امام حسین‏ ع روز عاشوراء می خوانیم :
ُ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتِ الْمُصِیبَةُ بِکَ عَلَیْنَا وَ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْض‏.
اى ابا عبد اللَّه محقّقا عزاى شما بزرگ بوده و مصیبت وارده بر شما بر ما و تمام اهل آسمانها و زمین گران مى‏باشد، پس خداوند متعال گروهى را که اساس و پایه‏هاى ظلم و ستم بر شما اهل بیت پیغمبر صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم را بنا نهاده لعنت کند و از رحمتش به دورشان دارد.

سوال :چرا ما این عظمت وبزرگی مصیبت را به خوبی درک نمی کنیم ؟

- چون عظمت وجود و تاثیرات وجودی امام ع را در خود ودر جامعه اسلامی وانسانی درک نمی کنیم ! مثل ما مثل بچه ای صغیر است که پدرش را از دست داده است وهنوز بزرگی مصیبت را درک نمی کند ، وحتی گاهی شلوغی مجلس ختم اورا مشغول به خود کرده و واز مصیبت وارده غافل می کند ! وبا گذشت زمان و روآوردن تلخی ها و مرارت ها و.. کم کم رو به بیداری و آگاهی می آورد!

 

http://stmoosavi.tebyan.net

 

آینه مثال

     

کلاه مجازی دنیا
 در واقعیت مجازی شخص با گذاشتن کلاه مخصوص بر سر  از دنیای واقعی بیرونی خارج می شود و بطور مجازی وارد دنیای می گردد که از طریق دو صفحه نمایشگر کوچک و به شکل سه بعدی در درون کلاه به او نمایش داده می شود .دنیایی که به طرز ماهرانه ای شبیه سازی شده است.
 مثل کلاهی که دنیا سر ما می گذارد !چون با شبیه سازی های مادی از سعادت واقعی ، ما را از زندگی حقیقی وآخرت ماندگار! و ابدی ، غافل می کند !!

 


http://stmoosavi.tebyan.net


---------------------
اینترنت در آینه مثال

 

گلوله های  جوخه های فساد
فیلمهای پورنوگرافی  در اینترنت ،مثل گلوله هایی هستند که جوخه های فساد-ی که  در اینترنت به دنبال این نوع مطالب هستند-،به  قلب ومغز اخلاق جوانان  در جامعه شلیک می کنند !

غفلت !

 غفلت براى چشم دل مثل عروض خواب است بر چشم سر، و همان طور که اگر کسى شخص خواب را متنبه و بیدارش نماید ولى او چشم خود را باز نکند که دیدنیها را به بیند واضح و مسلم است که وى کورى و نادانى را بر بینائى و دانش اختیار نموده است، همچنین است هدایت و راهنمائى انبیاء نسبت بکسانى که بعد از بیانات عالیه آنها چشم دل خود را نگشایند و کورى دل را بر بصیرت و بینائى ترجیح دهند که چنین اشخاص را جاحد و معاند گویند.

نام کتاب: طرائف الحکم یا اندرزهاى ممتاز

نویسنده: میرزا احمد آشتیانى-

ناشر: کتابخانه صدوق- تهران: 1362 ش‏

 

 

طرائف الحکم یا اندرزهاى ممتاز    ترجمه‏ج‏2    128    ترجمه جلد 2

1389/2/20
X